مدیرعامل شرکت اپل از نمونه ی اولیه ی مانیتور مداوم قند این شرکت استفاده کرد

22 مه 2017- مدیر عامل شرکت اپل، Tim Cook، با پوشیدن یک نمونه ی اولیه از مانیتور مداوم قند  که به ساعت اپل متصل می شود، این دستگاه را معرفی نمود.

به گزارش CNBC، مدیر عامل شرکت اپل این وسیله را در کمپ اپل در کوپرتینو در کالیفرنیا پوشیده بود. در حالی که جزئیات این دستگاه در حال حاضر اعلام نشده است، این شرکت در گزارش های قبلی اعلام کرده بود که یک تیم از محققان اپل در پالو آلتو بر روی تکنولوژیهایی برای کمک به افراد مبتلا به دیابت از طریق مانیتور غیر تهاجمی مداوم قند خون (CGMS) تحقیق می کنند.

در ماه فوریه،  Cook در ملاقات با دانشجویان دانشگاه گلاسکو، بیان کرد: من از یک مانیتور مداوم قند خون برای مدت چند هفته، استفاده کرده ام.

دستگاه های سنجش مداوم قند خون یا CGMs در حال تبدیل شدن به ابزاریهایی هستند که معمولا توسط افراد مبتلا به دیابت نوع 1 استفاده می شوند و توجه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز به خود جلب کرده اند. این دستگاه قادر است هزاران بار خوانش قند خون را در طول روز انجام داده و الگوی مستمری از روند قند خون را بدون نیاز به آزمایشات متعدد خون، به بیمار و تیم مراقبین بهداشتی او ارائه دهد.

Cook اذعان کرد که این دستگاه می تواند نقش بسیار مفیدی در پیشگیری از دیابت نوع 2 بازی کند، امید زیادی وجود دارد که اگر کسی از تاثیر آنچه می خورد بر مقدار قند خون خود فورا مطلع شود، بتواند به خوبی قبل از ابتلا به دیابت، با تغییر رژیم غذایی یا فعالیت بدنی خود ، شرایط را تغییر دهد.

یکی از موانعی که شرکت های فن آوری با آن مواجه هستند، این واقعیت است که دستگاه های نظارت بر مقدار قند خون و دیابت، برای عرضه به بیماران، نیاز به عبور از مراحل شدید نظارتی  و تایید از طرف سازمانهایی مانند سازمان غذا و دارو (FDA) در آمریکا دارند. این کار کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که این دستگاه ها بی خطر و متناسب با هدف باشند، با این حال، پیشرفت فن آوری را کند می کند.

با تمرکز بر روی استفاده از این دستگاه برای افراد غیر دیابتی، شرکت های فن آوری می توانند به توسعه ی محصولات خود بدون خطر آسیب و بدون موانع قانونی مورد نیاز برای تصویب، بپردازند.

Cook گفت: اگر نتایج حاصل از این دستگاه موفقیت آمیز باشد، مشکلات آن قبل از ارائه به FDA برطرف می شود. در حال حاضر، ما همچنان در حال تماشای این فضا برای تحولات جدید در دنیای شرکت های فن آوری های غول پیکر و دیابت هستیم.

منبع:

http://www.diabetes.co.uk/news/2017/may/apple-ceo-tim-cook-spotted-wearing-glucose-monitor-prototype-90913666.html